Het avontuur begint

18 januari 2021 - Mexico-Stad, Mexico

Lieve allemaal,

Vier dagen geleden zijn we geland in Mexico-Stad na een vlucht van bijna twaalf uur na flinke turbulentie en een ongelofelijk uitzicht op deze wereldstad met ongeveer 30 miljoen inwoners. Die aankomst was spectaculair. Ik geloof niet dat ik dit ooit in mijn leven heb gezien; een oneindige oppervlakte helemaal bebouwd tussen ongeveer acht vulkanen. Een vurig volk op een vurig land! Eén wijk kent soms wel één miljoen inwoners. De stad heeft een indrukwekkende geschiedenis die heel ver teruggaat. Mexico-Stad was heel lang geleden een groot meer met eilandjes. Het is niet voor te stellen als je de stad nu ziet. De Azteken leefden eerst op deze eilandjes en bedreven landwinning tot 1521. Dit was het moment dat de Spanjaarden het land veroverden en het Azteekse rijk ophield te bestaan.

De moeder en broer van Josqui kwamen ons ophalen van het vliegveld. Bijzonder om ze nu eindelijk in het echt te zien. Een hartverwarmend welkom, wat hebben we hier naar uitgekeken. De spanning voor al het nieuwe wordt snel minder. Ik voel me al thuis doordat alles zo zorgvuldig en liefdevol is. Al vind ik het nog onwennig om lang aan tafel te zitten en eindeloos te tafelen met tequila natuurlijk. Mama spreekt alleen Spaans en ik een handje vol. Met handen en voeten komen we er wel. Dat eindeloze tafelen hoort bij Mexico. Ze hebben een echte eetcultuur en de keuken is zelf World Unesco. Het eten wordt met heel veel liefde bereid door Angelita de prachtige Mexicaanse mama. Het is allemaal zo lekker; pittige rijst, cactus en tortas de pollo. En voor de mannen met een enorme bult rode chili. Terwijl ik met een theelepeltje al tegen het plafond zit! De familie voelt zich blij en trots ons te ontvangen. Ze kunnen me maar niet genoeg bedanken wat ik voor Josqui doe. Terwijl het voor mij vanzelf gaat. Ze vinden het nu hun beurt om me helemaal in de watten te leggen. Ik mag niet eens mijn kopjes afwassen in de keuken. ;-)

1. Daphne:
    18 januari 2021
    Leuk Sieb! Geniet er van.
    Daffie
  2. Menno:
    Yes cool, enjoy!
  3. Sander Faass:
    19 januari 2021
    Heel veel succes en plezier in Mexico!
  4. Sara:
    19 januari 2021
    Lieve Sieb, wat fijn dat alles goed is en goed voelt! Ik vind het leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Heel veel plezier!
  5. Ed Rootlieb:
    19 januari 2021
    Leuk Sieb, we gaan jullie volgen. Ben benieuwd naar alle avonturen. Congratz met je verjaardag en een dikke knuffel voor jullie!
  6. Carin:
    19 januari 2021
    Leuk Sieb om zo met jullie mee te kunnen reizen! Fijne verjaardag vandaag 🎂 🎁 en geniet ze van alle ervaringen! 😘
  7. Margriet:
    Wat tof om te lezen Sieb! Ik meld me aan om je te volgen! 😘
  8. Romy:
    19 januari 2021
    Wat heerlijk zo op avontuur en wat schrijf je mooi!ik smul mee🥰🙏
  9. Daphne Dinesha Korver:
    Wat Heerlijk!
    Heel leuk ook om je avonturen te kunnen volgen 🥰
    Knuf van Daphne
  10. Monique:
    19 januari 2021
    Wat fijn dat de eerste spanning weg is en je nu helemaal compleet mag genieten en onderdompelen in Mexico met je liefste. Geniet van jullie avontuur en een dikke kus voor jou en Josqui! <3
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
  11. Clement van Dijk:
    19 januari 2021
    Wat heerlijk om te lezen!! Geniet van alles wat komen gaat, heel veel plezier! 🙂 ❤️ 🤗
  12. Barbara Zeilstra:
    19 januari 2021
    Benieuwd naar je verhalen, geniet vooral
  13. Heleen:
    Op naar mooie avonturen! X
  14. Anouk:
    Leuk! Ik ga je volgen. Ben heel benieuwd
  15. Carmen:
    19 januari 2021
    Hieperdepiep Sieb en Jos natuurlijk. Laat je maar lekker in de watten stoppen en dompel je lekker onder in al die liefde. Enjoy! XXX
  16. Ester:
    Super leuk Sieb! Heel veel plezier op dit avontuur 😃
  17. Shirani:
    20 januari 2021
    Wat schrijf je leuk!!! En ohhh eten is ZO genieten! Hier kunnen we nog wat van leren in het westen om het met aandacht & liefde te bereiden. Geniet samen!!! En die chili? Je zal misschien niet zoals hun kunnen mee eten, maar beetje bij beetje went die pit er wel in 😁
    Enjoy together!!! 🍀🌍🌶☀️🍹💙
  18. Tom:
    20 januari 2021
    Fijn om me je mee te lezen/leven Sieb!
    Benieuwd naar je verdere avonturen..
  19. Liesbeth:
    20 januari 2021
    Heel veel plezier, Mexico lijkt me prachtig!
  20. Saskia:
    Geniet ervan en wie weet tot binnenkort! Dikke kus vanuit Tulum 💋
  21. Alice:
    21 januari 2021
    Wauw Lucky you geniet met een grote G en misschien zie je een echte kolibrie bij de tempel tuin. Mexico vond ik prachtig en plakkerig Hihi heet he! Mooie plek om jouw verjaardag te vieren 🎉
  22. Dennis:
    Go 4 it guapa!