Gearriveerd!

28 januari 2022 - Mexico-Stad, Mexico

Lieve allemaal,

Gisteren ben ik aangekomen in Mexico-City na een hele rustige reis met alle goede zorgen van mijn lieve buurvrouw. Zij is stewardess en heeft er voor gezorgd dat ze me naar Mexico kon brengen. Ze heeft het me aan niks laten ontbreken, zelfs twee keer een upgrade gekregen. Het laatste uur zat ik in de business class, super de luxe. Ik ben haar heel dankbaar voor zo'n soepele overtocht. Ik heb voor het vliegen altijd spanning. Waar het vandaan komt weet ik niet. Misschien een keer tijdens een vlucht veel turbulentie gehad. Deze vlucht van 11 uur ging goed en was relaxed. Ik heb extra goed voor mezelf gezorgd door feel good movies te kijken, af en toe wat te bewegen en leuke praatjes te maken met het cabinepersoneel. De tijd ging snel voorbij en ineens zag ik weer dat enorme monster voor me op doemen. La Ciuidad de Mexico (CDMX), de stad die nooit slaapt, daar waar 30 miljoen mensen wonen en maar blijft uitdijen, men het meest ingenieuze watersysteem ter wereld kent om de stad droog te houden op 2500 meter tussen de vulkanen, de grootste kathedraal van Latijns Amerika op het Sócalo (het centrale plein in het centrum) staat en waar je kunt genieten van een overheerlijke keuken. Ik merk dat ik de stad naast een monster ook intrigerend vind. Er is hier zo veel historie en de mensen zijn intens, maar ook super hartelijk. Elke geschiedenisliefhebber kan hier z'n hart ophalen. Je raakt niet uitgekeken.

Na de landing duurde het eindeloos om door de douane en de bagage te komen. Ik werd er een beetje kribbig van, omdat het voor mij al na 2.30 's nachts was. Maar goed, de buurvrouw stond ook te wachten bij de bagage en zei dat het altijd vaste prik was, tranquilo, tranquilo. Het druppelde af en toe een koffer. Hoe dan ook, het wachten werd beloond door een geduldige en blije Josqui in de aankomsthal. Het was zo bijzonder om hem na bijna drie weken weer te zien. De liefde is nog steeds heel sterk. Eind februari vieren we ons tweejarig jubileum. Deze maand vieren we het leven hier in het veelzijdige Mexico. De reis is al uitgestippeld en ik laat me verrassen.

1. Sara:
    28 januari 2022
    Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen!! En nu lekker genieten!!
  2. Carin:
    29 januari 2022
    Wat heerlijk zo'n lieve buurvrouw die je vergezeld heeft op je reis. Superlief! Fijn dat je goed bent aangekomen en weer bij je lieve man bent. Geniet ze en heel veel plezier samen!😎☀️😘
  3. Daphne:
    29 januari 2022
    Fijn die rustige vlucht! Hulde voor je buuf!
    Enjoy enjoy en geniet samen!
  4. Jan keukens:
    30 januari 2022
    Een goede buur(vrouw) op weg naar je verre vriend. Beter kon het niet Siebrecht. En lekker in de businessclass "Wat wilt u drinken mevrouw Juten, een glaasje champagne?" Niet slecht om zo je reis te beginnen. En dan de trouwe Josqui relaxed en met vol Mexicaans geduld wachtend in de aankomsthal. Ga er weer van genieten met zijn tweeën. We zijn weer heel benieuwd naar je verhalen. Liefs van Ria en Jan