Nog een keertje dan

20 maart 2021 - Mazunte, Mexico

Lieve allemaal,

Gister nog een keertje naar de walvissen gaan kijken op de boot. Alleen geen walvis te bekennen, maar wel heel veel dolfijnen. Ik heb net een filmpje gepost. Geweldig die beesten ze bleven maar komen, voor de boot aan en er naast. Ze sprongen telkens het water uit. Nog een ander bijzonder fenomeen zijn de schildpadden. De paartijd is aangebroken, dus ze liggen vooral met z'n twee lekker te dingesen. Heel knus, af en toe steken er twee koppen omhoog. Over een tijdje komt het vrouwtje naar het strand om haar eieren te leggen. De schildpaddenopvang kan dan weer aan de bak. Verder zag je af en toe een meeuw op het water staan. Als je dan iets dichterbij kwam zag je dat die vreemde vogel gewoon op een schildpad stond. Mooie boel!

Inmiddels zijn we weer in Mexico-Stad. Josqui is ingestort. Soms helpt hij me met mijn blog. Hij ging even liggen en zei: 'ik luister wel hoor.' Zijn Nederlands gaat goed. Inmiddels is hij in dromenland, dromen over alle indrukken vandaag. En hij moest zijn geliefde Mazunte weer verlaten. We komen terug hoor. In de stad willen we heel graag naar het museum van antropologie. Dat schijnt indrukwekkend te zijn en nu ook eindelijk open.

1. Marianne Nagtegaal:
    20 maart 2021
    Toen Luutse en ik in Mazunte waren zagen we de walvissen ook voorbij komen. We zijn er een keer met de boot op uitgetrokken maar toen zagen we alleen dolfijnen en schildpadden. We zijn toen zelf een keer met de kano op pad gegaan. Achteraf dacht ik wat stom dat we dat hebben gedaan. We zijn een eind de zee op gegaan, wederom geen walvis aan de oppervlakte gezien, maar in die omgeving zwemt ook de witte haai. Heel slim was het niet van ons. Het antropologisch museum is geweldig, daar zal je ook zeker van genieten. Dikke knuffel van ons voor jullie.
  2. Carin:
    20 maart 2021
    Hebben jullie nog geholpen bij de schildpaddenopvang? Bijzonder om walvissen te kunnen zien. Geniet ze nog even!😘
  3. Alice:
    20 maart 2021
    Ja Carin dat vroeg ik mij nu ook af. Dat was het doel... Mexico-stad zou zo gewelddadig zijn is dat voelbaar of merkbaar? Of geldt dat alleen voor de echte toerist? We lezen mee en er komen meer vragen Hihi nieuwsgierig wij 💋
  4. Jan keukens:
    21 maart 2021
    Ha Siebrecht, wat is er weer veel gebeurd in een week. Ik moet vaker kijken om het allemaal bij te houden. De poolse grottenfilmer, Enrique, de levenskunstenaar, die werd gestoken in Puebla, de dolfijnen en schildpadden en de bedelaar die geen sinaasappels wil maar geld. Ik maak zelf wel eens weken mee met minder afwisseling. We hebben hier de verkiezingen voor de TK gehad, met het resultaat ben ik niet blij maar het is niet anders. Met de Corona schiet het hier ook niet op. En nu terug naar de grote stad voor een RK-ceremonie waar je moeite mee hebt terwijl de hele familie zich verheugt op de plechtigheid en vooral het feest natuurlijk. Het katholieke geloof is in Mexico een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven en bestaat in Mexico inmiddels ook al 500 Jaar. Het is inderdaad niet inheems maar dat is de Islam in Nederland ook niet. Dat is geen reden om het daarom af te wijzen ook al heb je er zelf niets mee en geloof je er zelf niet in. Laat het maar gewoon over je heen komen en probeer te genieten van het culturele aspect en het lekkere eten en drinken en het samenzijn van de familie. Josqui en jij gaan je best daarvoor doen dus dat moet lukken. En daarna gewoon weer verder met Josqui op avontuur ergens in een ander deel van Mexico. Ik verheug me alweer op je verdere berichten. Veel liefs en groeten, ook voor Josqui en en van Ria, Jan