En in de verte zie je een walvis

12 maart 2021 - Mazunte, Mexico

Lieve allemaal,

Zo ziet ons leven er nu uit. We zijn in alle vroegte al wakker, omdat de hanen al om 5 uur beginnen te kraaien. Ik lag me dood om die beesten, want alles loopt door elkaar heen. We zagen laatst een haan op een banaan zitten. De haan op de banaan, misschien een mooi stilleven. De ochtend begint met een duik in de oceaan, lekker in je nakie. Er is bijna geen kip op het strand. Sowieso zijn er niet veel mensen. We genieten daar zo van. Josqui zwemt nu elke dag een baantje waar hij ongeveer een uurtje zoet mee is. Hij komt terug met mooie verhalen, want er zit hier veel vis en je kunt, als je geluk hebt, de walvissen boven het water uit zien springen. Een paar dagen terug hadden vissers een stel met een jong gespot. Één van de komende dagen gaan wij ook weer mee met het bootje. Na het zwemmen ligt Josqui te glimmen in de zon helemaal ingesmeerd met kokosolie. Hij is een beetje ijdel vindt hij. Ik vind het wel meevallen. :-) Zijn haren zijn geschoren en dat staat hem hartstikke goed. Inmiddels begin ik zelf ook een kleurtje te krijgen. Leuk, want meestal lukt me dat niet. Veel wortels eten helpt echt. Ik lees mijn boeken. Eindelijk heb ik er de rust voor. Het volgende boek wordt: het geheime leven van bomen van Peter Wohlleben. Heb ik goede verhalen over gehoord.

Gister was ik ziek, totaal geen fut en de hele dag liggen en slapen. Op de lokale markt had ik iets verkeerds gegeten. De medicijnvrouw gaf me een natuurlijk kruidenmiddel, kokoswater en een loperamidetablet. Later op de dag kreeg ik van de barman een glas met limoen en gember. Natuurlijke wondermiddelen! Na een lange nacht slaap voel ik me vandaag weer zo fit al een hoentje. Ik geniet van het lezen van jullie reacties op mijn blog. Soms mis ik Nederland, al weet ik niet hoe het er nu is. Ik mis het nuchtere hollandse een beetje, het kleine en het bekende. Niks hier is zoals in Nederland.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Emmy:
    12 maart 2021
    Lieve Siebrecht, we genieten van je prachtige verhalen ! Je hebt écht schrijftalent. Wat bijzonder om deze reis samen met je “ lief “te maken!
    Dank voor het mee laten genieten van alle avonturen. Goede reis verder! Liefs van Nanne en Emmy uit Engelbert.
  2. Lucky:
    12 maart 2021
    My dear, it's so nice that you're finally going to read "the hidden life of trees"! You're going to love every chapter and every story until the very end!… I'm sorry to hear that you were not feeling good but happy that you got back in the game so quick! I love you and I can't wait to see you!… Keep enjoying every minute and every second in between!
  3. Alice:
    13 maart 2021
    De heimwee komt omdat je een beetje ziek bent geweest dan ga je veel nadenken. We bewaren de omhelzingen en knuffels voor als je terug bent en een kusje op je voorhoofd. In Nederland had je cola kunnen drinken met een norit maar een neut wil ook wel eens helpen (niet erop smeren maar drinken) lekker blijven zwemmen in je nakie en drinken uit een kokosnoot. Als je hier bent wil je vast weer terug. We kunnen hier niet zo veel en iedereen komt zichzelf tegen (ik vind haar wel leuk) ;-) Gisteren storm!! De kleuters werden opgetild door de wind en zowel mijn gezicht als de auto werden flink gezandstraald. Heb jij je koffer al vol zitten met kruiden, schelpen of andere Mexicaanse snuisterijen? Hier liggen de kringloopwinkels er vol mee dus wees zuinig op wat je meeneemt (nu klink ik als mijn oma) haha mijn mooiste herinnering aan Mexico was het zien van een kolibrie bij de tempel, prachtige kleuren en super klein. Gelukkig is het daar niet hetzelfde als hier, dat zou wel heel duf zijn. En ik zeg het nog maar een keer je mist hier niks.... kus X
  4. Toon:
    13 maart 2021
    Ha SIeb! Heerlijk, zwemmen in open water! Heb je een duikbrilletje of een snorkel? Vissen zijn geloof ik het meest rustgevende dat er voor mij is, doe mijn maar zo'n duik elke dag, zoals jij nu. Ik las letterlijk met klapperende oren in Wohlleben en mijn idee over onze verbinding met de natuur is er blijvend door versterkt, ik geniet er nu al van dat jij er van gaat genieten. Qua hier in NL: as we speak in een nog steeds heel rustige trein op weg naar mijn vader in Tilburg die heel heel langzaam een beetje in een nachtkaarsje aan het transformeren is, en dat mag. Dikke zoen, Toon
  5. Carin:
    13 maart 2021
    Wat heerlijk om wakker te worden bij de zee en het strand. En niks heerlijkers dan zwemmen in je blootje! Geeft zo’n vrijheid, tenminste vind ik dan.😉 En wat fantastisch dat je walvissen kan zien, zo bijzonder. Walvissen zijn de hoeders van de aarde, zeggen ze!
    Balen dat je je even niet lekker voelde, maar dan zie je dat de natuurlijke middeltjes nog veel beter werken dan medicijnen. En de zon is het allerbeste medicijn. ☀️Fijn dat je je weer beter voelt!
    Aan Nederland mis je niks nu. Jullie kunnen beter daar blijven als dat mogelijk is. In Mexico heb je meer vrijheid dan hier en veel beter weer! We zitten hier tot eind maart nog met een avondklok. Geen idee waarom, maar gelukkig gaan steeds meer mensen zich realiseren dat de maatregelen buitenproportioneel zijn!
    Veel plezier nog en geniet van je vrijheid en het mooie weer!😉😘❤️