Op naar Toscane!

23 juni 2021 - Amsterdam, Nederland

Lieve allemaal,

Het is zover, vandaag gaan we de dochters van Josqui opzoeken in Toscane (nabij Pisa). 'Het nest', zoals hij dat zelf zegt. Na een jaar zien ze elkaar weer. Ik blijf op de achtergrond (aan de kust) en ga vooral genieten van de rust, omgeving, lekker eten en mijn schrijfwerk. Dat is het leuke van schrijven; je kunt het overal doen en het is een fijne uitlaatklep.

Een klein koffertje is gepakt met in ieder geval een bikini en mijn e-reader. Verder natuurlijk de negatieve uitslag van de antigeen test. We voelen ons fit en gezond, ondanks de nodige onrust dat dit avontuur oplevert. Toscane was het oude leven van Josqui voor 20 jaar. Zijn ex-vrouw woont daar nog in een klein dorp met de twee dochters van 14 en 18 jaar (en haar hele familie!). Ze runnen een familiebedrijf.

Zo'n reisje geeft mij gelegenheid om na te denken over mezelf. Na de Mexicoreis merk ik nog meer dat ik alleen maar wil vertragen, leuke dingen wil doen (met vrienden en familie) en vooral werk wil hebben dat ik met veel plezier doe. Het klinkt misschien als iets logisch, maar jaren heb ik gewerkt in bedrijven waar ik uiteindelijk nooit echt gelukkig was en daardoor niet volledig tot mijn recht kwam. Dat is heel erg zonde. Als je doet waar je van 'aan' gaat kunnen er magische dingen gebeuren. Als je weet wat het is en het beginnetje hebt gevonden,  dan kan er een soort domino-effect optreden. Daar ben ik van overtuigd!

1. Marianne Nagtegaal:
    23 juni 2021
    Goede reis jullie twee. Geniet van Toscane het is daar erg mooi. Die magische dingen komen vanzelf. Hier gaat het ook de goede kant op…..stapje voor stapje. We spreken elkaar na onze vakanties :)
  2. Alice:
    23 juni 2021
    Wat heerlijk!! En de vorige reis voelt aan als vorige week. Lekker hoor, genieten in een vertraging en van elkaar. Wij gaan voorlopig niet op vakantie en dat vinden wij helemaal prima. Ik lees met jou mee 💋
  3. Sara:
    23 juni 2021
    Oh Sieb, ik ga weer met plezier al je mooie reisverhalen lezen! Ga lekker genieten en wie weet wat het je nu weer brengt 😘
  4. Carin:
    24 juni 2021
    Oh wat heerlijk naar Toscane! En wat leuk dat je nu ook de dochters van Josqui gaat leren kennen. Goede reis en heel veel plezier gewenst. Ik lees weer graag jullie avonturen.